‘Heeft u alles kunnen vinden?’

image

Ik wist niet wat ik hoorde toen me deze vraag gesteld werd aan de kassa bij Albert Heijn!

‘Ja, natuurlijk! En als ik het niet had kunnen vinden had ik het wel aan één van de vele vakkenvullers gevraagd en stapel ik niet eerst al mijn boodschappen op de band (ja stapelen, want ik ga maar 1x per week) om bij het afgeven van de bonuskaart de vraag te beantwoorden met: ‘Nou nee, kunt u me vertellen waar ik de mango chutney kan vinden, dan haal ik hem nog even want ik neem aan dat de 3 klanten achter me het toch niet erg vinden om nog langer op hun beurt te wachten!’

Nee, nee ik heb het niet gezegd.
‘Ja hoor!’ Was mijn kort maar vriendelijk antwoord.

Op dat moment dacht ik gewoon te maken te hebben met een vriendelijke caissière, maar gisteren bleek dat Albert Heijn haar klanten nóg vriendelijker wil benaderen dan ze eerst al deed met ‘En een fijne dag nog.’ en dat blijkt dus bovenstaande vraag te zijn.

Mijn caissière van gisteren moest er duidelijk nog aan wennen.
Terwijl ze mijn bonuskaart aanpakte stelde ze de vraag die ik, zoals eerder gezegd, weer kort en vriendelijk beantwoordde. Toen ze met goede moed aan mijn gestapelde boodschappen begon, stelde ze de vraag na het scannen van de frikadellen nóg een keer. ‘Och, dat had ik geloof ik al gevraagd hè?’ ‘Ja klopt, maar je kunt nooit té vriendelijk, toch?’ grapte ik.

Teruglopend naar mijn auto (waarbij ik altijd worstel met de té zware winkelwagen) bedacht ik me echter hoe vriendelijk ik de vraag eigenlijk vond…..
Helemaal níét!
Je bént vriendelijk of niet. Daar voegt deze vraag niets aan toe. En uiteindelijk zal hij me gaan irriteren vrees ik. Misschien ga ik hem na mijn 14e wekelijkse bezoek wel beantwoorden zoals mijn verhaal hierboven begon! En je voelt hem al aankomen……
Dan ben ík zeker een onvriendelijke klant!

Dus daarom een tip:
Doe maar ‘Gewoon……bij Albert Heijn’.

5 gedachtes over “‘Heeft u alles kunnen vinden?’

  1. De eerste keer, dat me aan de kassa bij AH werd gevraagd “Hebt u alles kunnen vinden?” dacht ik dat ik dat ze me voor zwakbegaafd aanzagen! Die indruk maakt ik toch niet echt. Integendeel! 😉 In de meeste AH-filialen hangt al een bord aan de muur, dat wanneer je iets niet kunt vinden het bij de servicebalie of aan een medewerker in de winkel kunt vragen. Doe ik al jaren! So what’s the problem?! Ik begin het nu knap irritant te vinden. Temeer daar een welgemeend “nee” tot een minutenlange verstopping en gemor in de rij wachtende klanten leidt (heb dit bij wijze van proef ’n paar keer gedaan), en ondanks checken en bellen door de kassa-robot geen enkel positief resultaat geeft. Ik ben een denkend mens en geen automaat of papegaai, verdorie! Volgens mij denken veel andere mensen er ook zo over, maar iedereen blijft correct en vriendelijk en zegt er niets van. Mensen zij nu eenmaal maskerdragers en toneelspelers. Het schept wel een sfeer van onechtheid. Ik ben zo iemand, die zijn gevoel volgt en wel zijn mond open doet. Ik zal de tekst op deze site printen aan uitdelen aan de manager en/of kassa-robots. Dank voor uw initiatief ! :)))

Geef een reactie

